Friss topikok

Kakaós csiga blog

A kakaós csiga blog, kakaós csiga rajongók kedvére és remélhetőleg örömére alakit ki, egyfajta „tudásbázist”. Egy kakaós csiga egy bejegyzés. Lelőhelyek, képek, tapasztalatok.

Címkék

9/8 (1) Aldi (2) Aranycipó (Árkád) (2) Az egyik legjobb tészta (1) Az egyik legszebb (1) Az év meglepetése (1) Az ország legdrágább kakaós csigája (1) Az ország legolcsóbb kakaós csigája (1) A legkakaósabb csiga (1) Baross u. (1) Bite (1) Bite Bakery Café Nyugati (2) Brunch Buda (1) Butter Brothers (2) Cappuccino és kakaós csiga (1) CBA Príma (2) Cocoa roll big (1) Cserpes Tejivó (2) Csiga egy másik galaxisból (1) Csúcsszuper tejivó (1) Cukormáz (1) Cziniel (1) Deák téri Metró (1) Dupla csiga (1) Egyik legnagyobb esélyes (1) Flórián Pékség (2) Fornetti (2) Franciabaguette (1) Friss Briós Mintabolt (2) Heim Sütöde (1) Holtverseny (1) Jacques Liszt Bakery (2) Jégbüfé (2) Jókenyér (2) Kakaós (3) Kakaós csiga (29) Kakaós csiga. (1) Kakaós csiga ranglista (27) Kakaós csiga ranglista sárga trikója (1) Kirándulás (1) Kolbászos-sajtos karika (1) Kosztolányi D. tér (1) Leányfalu (1) Lidl (1) Lindi Pékség (2) Lipóti (1) Lipóti Pékség (1) Mákos csiga (1) Maximális pont (3) Mint egy Apple Store tej és pékáruk részére (1) Misi a pék (1) Nagymama féle (1) Nagy csokoládés csiga (1) Német vendégcsiga (1) OMV (Ladik u.) (2) Óriáskifli (1) Őrületes csigaszezon (1) Őrületes csiga szezon (1) Panificio il Basilico (3) Pékműhely (2) PékPont (3) Pékség (Lajos u.) (1) Premier Outlet (1) Prima Pék (1) Príma Pék (1) Princess (Deák téri Metró) (1) Princess Pékség (1) Ranglistavezető (1) Római tér (1) Spar (2) Spar (Monostori út) (1) Szeged (1) Titi Pékség (2) Új bajnok (1) Visszatesztelés (1) VIVA (1) Z. Nagy (1) Z. Nagy (Szeged) (2) Z Nagy (1) Címkefelhő

Keressük a legfinomabbakat!

2015.02.09. 22:48 Mákos Diós

Két nap, két eltérő csiga, egy pékség és egy kolbászos-sajtos karika (Kakaós 25.)

Címkék: Kakaós csiga Kakaós csiga ranglista Kolbászos-sajtos karika Az egyik legjobb tészta Pékség (Lajos u.)

img_20150203_090758a.jpg

Nemrég egy ígéretes pékség nyílt a Pastrami közelében, egész pontosan a Lajos utca 93-99. alatt. A nevük egyszerűen Pékség. Nem tudtam eldönteni, hogy a piac, egy eddig kihagyott rését találták meg ezzel a névvel, vagy egyszerűen még nincs meg a végleges elnevezés. Nekem kissé, amolyan tesztüzemi érzetet keltett így, de ha jó a pékáruja akkor tökéletesen mindegy, gondoltam, mert szeretni fogják.

Hát én kétszer is megpróbáltam, de nem alakult ki a „kémia”.

Első alkalommal kimondottan barátságos légkör fogadott, de sajnos nem láttam kirakva kakaós csigát. Rákérdeztem és az ifjú hölgy még talált nekem egyet az egyik kosárka mélyen. Szerencsére. Legalábbis akkor még azt gondoltam.

img_20150203_090202.jpg

A mai manufaktúra jellegű, igényesebb vevőréteget megcélzó pékségek tekintetében még sohasem kaptam ilyen „vérszegény” csigát. Már ránézésre sem volt elég vonzó a nagyon szerény kakaó tartalma miatt. Ráadásul az árak tekintetében (250.- Ft, viszonylag kis méret) a Pékség mindenképpen a korábban megjelölt igényes rétegre „lő” és ennek a fényében tökéletesen érthetetlen, hogy miért kellet kiadni?  

A csalódottságom után kissé tétováztam, majd választottam egy másik péksüteményt is, (ami kolbászos-sajtos volt szintén 250.- forintért), hátha kissé felold. Na, ez olyan volt, mint a nagykönyvben. Illatos, ízletes, nagyon finom, sok sajttal.

img_20150203_090748a.jpg

img_20150203_090823a.jpg

Nem értettem az egészet. Az egyik tökéletes, a másik meg a tészta minőségétől eltekintve szinte értékelhetetlen. Persze a kolbászos-sajtos tökéletességet is beárnyékolta egy érdekes mozdulat. Mivel jeleztem, hogy helyben fogyasztom ezt is, az ifjú hölgy a pult mögül kilépve tett néhány lépést kezében a kolbászos karikával, majd beletette a kakaós csigás morzsákkal „teli” használt tányéromba (ami egyébként egy nagyon szimpatikus fatányér volt). Nem vagyok finnyás, de azért adhatta volna akár egy tiszta szalvétában is, ha esetleg nincs további tányérja.

Szóval úgy döntöttem, hogy adok még egy esélyt. Ilyen jónak tűnő pékségnél hátha csak félrecsúszott valami a rendszerben.

Elmentem szombaton délelőtt újra és mi történt? Csodák-csodája, kaptam egy kimondottan jó csigát sok kakaóval. Nem azzal a nagyon feketével, amit szeretek, de finom volt kiemelkedő tésztával és megjelent a sült kakaó az alján. Ennek ellenére, mivel két mintát teszteltem, értékelést nem fogok hozzá adni. Továbbá, nagyon nagy hibának tartom, ha két ennyire eltérő minőségű terméket kapok ugyanott néhány napon belül. Ez ma már megengedhetetlen.

A fentiek miatt nem kommentelem a képeket sem, „beszéljenek” maguk. Minden pár esetében felül van az első látogatás és alul a második látogatás „tesztalanya”.

Felülről:

img_20150203_090131a.jpg

img_20150207_094030.jpg

Alulról:

img_20150203_090215.jpg

img_20150207_094104a.jpg

Belülről:

img_20150203_090307a.jpg

img_20150207_094237.jpg

A főbb paraméterek,

Súly: 95 gramm, ár: 250.-Ft

img_20150207_094006.jpg

Összességében azért le kell szögezni, hogy a tészta nagyon jó volt. Az első alkalommal is, a másodiknál is és a karikánál is. Maga a tészta biztosan beleférne a top 3-ba, de a hullámzó töltelékmennyiség és minőség tönkreverte a tészta minőségével megszerzett előnyt. Sajnos hiányoltam a tulajdonosi jelenlétet is. Ha nem is fizikálisan, de szellemiségében feltétlen. A második alkalommal (amit ha értékelnék, adnék rá egy jó nyolcast) szemet vetettem némi tepertőspogácsára. Nem tudom miért és honnan jött, de rákérdezetem a frissességére (még kissé szégyelltem is magam). Kiderült és dicséret, hogy becsületesen elmondta az ifjú hölgy, hogy előző nap délutáni. Szombaton kilenckor ki volt rakva teljes áron az előz nap délután sült, ráadásul „apró” pogácsa.

Ezt sem értem.

Remélem fognak tudni javítani ezeken a részleteken, mert akkor egy igazán jó pékség lehet a Pékség. Most még nem győztek meg.

A végére összehasonlításként a listavezető.

IMG_0003_9.JPG

A tesztvásárlás időpontja: 2015. február, egy keddi és egy szombati nap (délelőtt)

Mákos-Diós szubjektív egy 9 pontos skálán: -

Az aktuális kakaós csiga ranglista itt érhető el.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kakaos.blog.hu/api/trackback/id/tr867156739

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vilagpolgar 2015.04.14. 21:07:56

Annyit a hely védelmében, hogy az első alkalommal valószínűleg nem véletlenül nem volt kitéve az az egy csiga. Lehet korábbról maradt, látták hogy nem nézett ki jól és nem állt szándékukban eladni. Te direkt rákérdeztél, akkor mondták, hogy "jó, legyen".

Mákos Diós 2015.04.23. 00:48:50

Lehet.
Hamarosan újralátogatom az elsőket és azokat, ahol esélyt látok a javulásra. Elmegyek ide is.
Azért a tányér komoly hiba.
süti beállítások módosítása